Home Contact

e-mail:
dicat@uv.es

Versión en Castellano
Media Gallery

2016


  • Mascarell, Purificació: “Del corral de comedias a los escenarios del siglo XXI. Las causas del éxito contemporáneo de Lope y compañía”, en Mónica Molanes et al., Teatros y escenas del siglo XXI Estudios sobre el teatro actual, Vigo, Editorial Academia del Hispanismo, 2016, pp. 314-323.
  • Thacker, Jonathan and Melanie Henry: "Self-Construction and the Imagination in the Drama of Lope de Vega and Cervantes", Bulletin of Spanish Studies (on-line 2016).
  • García Reidy, Alejandro: “Theatrical Voyeurism: Performing Rehearsal in the Spanish Comedia Nueva”, MLN, 131.2 (2016), pp. 356-377.
  • Badía Herrera, Josefa: Aplicación de Google Charts como herramienta de visualización para el estudio del teatro de Lope de Vega
  • Greer, Margaret R.: “Move over Shakespeare: El lugar de Lope de Vega en el teatro europeo de su tiempo”, en Anuario Lope de Vega, 23 (2016).
  • Thacker, Jonathan: “The First English Versions of Cervantes’s Don Quijote”, In Other Words, 47 (2016), pp. 115–20.
  • Thacker, Jonathan: "The challenge of translating Cervantes’s Don Quixote", British Library [May 2016]
  • García Reidy, Alejandro: “Lope de Vega’s La inocente Laura and the Early Modern Transnational World (Cinzio, Greene, D’Ouville and Pasca)”, Symposium. A Quarterly Journal in Modern Literatures 70.4 (2016), pp. 197-207.
  • García Reidy, Alejandro: reseña de “Lorenz, Philip: The Tears of Sovereignty. Perspectives of Power in Renaissance Drama. New York: Fordham UP, 2013”, Canadian Review of Comparative Literature 43.2 (2016), pp. 308-311.
  • García Reidy, Alejandro: reseña de “Bárbara Mujica, ed., Shakespeare and the Spanish «Comedia». Translation, Interpretation, Performance. Essays in Honor of Susan L. Fischer, Bucknell University Press, Lewisburg, 2013, 298 pp.”, Anuario Lope de Vega. Texto, literatura, cultura 22 (2016), pp. 499-503
Universitat de València
© 2011-2017. Grupo de investigación teatral DICAT.